kengkawan :)

Friday, September 16, 2011

sebalik matahari (berselindung ) part 1




''sape tu ?? budak baru ke ?''tanya Farah tatkala melihat kelibat Rudy memasuki kelas.
'uish , slow sikit kalau nak ckp pasal budak tu' balas fizah . 'samseng beb' tambahnya lagi sambil membelek keratan nota Sains.

Sepanjang kelas Sains ,mata Farah tidak lepas dari melihat Rudy. Ada sesuatu yang menarik tentangnya , membuatkan rasa ingin tahu Farah menebal. Semenjak dia berpindah ke sekolah ini, hari ini kali pertama dia bertemu dengan Rudy, pemilik meja paling hujung dalam kelasnya itu.

Selepas kelas Farah cuba mencari Rudy, namun kelibatnya terus tidak kelihatan selepas kelas sains berakhir.

'weh , jom balik. Tunggu ape lagi tu.. bla bla bla bla ' leter Fizah . Farah tersenyum sebelum membalas '' iye makcik , jom2''

**********************************************

Farah sampai lebih awal di taman dari waktu yang dijanjikan . Sms dari Fizah lewat malam semalam menyatakan hasrat mahu mengulangkaji bersama2 di taman. Farah terus bersetuju kerana sudah lama dia berhajat untuk pergi ke taman kerana sudah lama dia tidak kesana. Tambahan lagi taman itu juga tidak berapa jauh dari rumahnya .

Farah tersenyum melihat anak2 kecil yang sedang bermain buayan. Dia terkenangkan zaman kanak2nya dahulu. Teringatkan rakan baiknya yang telah lama terpisah. Entah kenapa sejak bertemu Rudy kelmarin, farah merasakan ada sesuatu yang dia cari selama ini ada pada lelaki itu. Namun dia tidak pasti.

'Ah , lambatlah pulak fizah ni ' kata Farah perlahan...

                                                                               

                                                                               
                                                         bersambung lagi, xde idea la pulak HAHA
Comments
7 Comments

7 juta komen:

ekabukanmakcikkau. said...

lahhh hengko ni baru semangat aku nka baca erghhhhhh

ahmad said...

haha ~ sat-sat lg cek smbung na ! :)

Fadzmie Mohamad said...

Rudy ni mesti ala-ala 'bad boy' sikit kan? Atau stail mystery man. Haha.

ahmad said...

haha ~ ala2 misteri agknye .. tp xde idea lg stkt ni :D

NOOR FATIN said...

lor, berehat sebentar bersama kit kat =p

Anonymous said...

haha. smbung laa nnti. mcm menarik intro cter ni,,

n_n z2

Lia Lomi said...

hihihi, bersambung..