kengkawan :)

Wednesday, October 19, 2011

sebalik matahari ( berselindung ) part 3


tolong!tolong..

''adoila!kan aku suruh duduk diam diam kat situ .Yang pergi keluar tu kenapa?? Degil betul.'' bebel rudy. Ada 2-3 orang dari geng Joni menghampiri Farah.Farah ketakutan.

'' Joni, ada baiknya lu suruh geng2 lu jauh dari  budak tu'' kata Rudy kepada joni yang sedang berkira-kira untuk berlawan.




***************************************************************






''sudah2, jangan nangis2 la !menyampah pulak aku tengok.......lagipun aku dah biasa macam ni !sakit sikit je kot ,hal kecik...esok2 baik la ni'' kata rudy sambil membuang putung rokok ketepi. Asap rokok dihembus keatas sambil menyimpan pemetik api kedalam kocek baju . '' lain kali jangan lalu jalan gelap macam ni , orang tak lalu lalang. Monyet banyak la''

'be..be.betul ke?e.e.esok awak pergi sekolah ? 'tanya Farah dalam sedu.

''betul la!!sekolah? Aik.. macamana tau aku sekolah lagi''

'kita kan satu kelas. Kelas 5sains'

''satu kelas ?? hmm entah , kalau rajin aku pergi la'' kata Rudy sambil berlalu pergi.



*************************************************************
keesokan harinya

''Sampai hati kau Fizah, kata nak pergi taman sama2. Puas aku tunggu tau tak??'' tutur Farah sambil mencubit2 pipi Fizah yang dari tadinya bersungguh2 meminta maaf.

'ala~  sorry la..patik tertidur tuanku permaisuri!sorry sorry'

'' Kalau kau nak aku maafkan,petang ni kau temankan aku''

'pergi mana?'

"ada la " jawab Farah sambil tersenyum..




                                              bersambung la lagi......   :)
Comments
3 Comments

3 juta komen:

Lia Lomi said...

uih, awat tetiba fizah tu menangis??

ahmad said...

konon2 mcm si Rudy tu kene tinju sebab selamatkan dia .. haha :D

fidah adie said...

dia nak mintak teman pegi mana?hehe..